آموزش رایگان سئو, خدمات سئو

یک استراتژیست دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟ مشاغل استراتژیست بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۳

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ دارای چه مهارت هایی است؟ قبل از پاسخ به این سوال ابتدا به تعریف کوتاهی از استراتژی می پردازیم. استراتژی در لغت به معنای «برنامه عملیاتی طراحی شده برای دستیابی به یک نتیجه معین» است.

از سوی دیگر، یک استراتژی بازاریابی موثر مجموعه ای از تصمیمات ارزیابی شده در مورد چگونگی تبلیغ یک نام تجاری، محصول یا خدمات است. برندهایی که استراتژی خاصی با خطوط منحصر به فرد و واضح تعیین نمی کنند، در معرض خطر از دست دادن ارزش نام تجاری خود هستند. زمانی که کاربر استراتژی های مختلفی را به طور همزمان امتحان می کند، برای این منظور باید حوزه هایی را که شما و کسب و کارتان می توانید و می توانید تحت تاثیر قرار دهید را مشخص کنید.

فناوری و محیط آنلاین اکنون در همه زندگی ما گنجانده شده است. دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟ اهمیت و تاثیر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در مقاله خود، جایی که به دنبال پاسخ به این سؤالات بودیم، سعی کردیم به مفهوم بازاریابی دیجیتال از هر جنبه بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ حوزه ای از بازاریابی است که تبلیغات لازم برای فروش محصولات و خدمات آنلاین را فراهم می کند. در دنیای امروزی که فناوری همیشه در حال توسعه است، مفهوم بازاریابی نیز بازار را از دیجیتال گرفته است. اگرچه دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک مفهوم در سال ۱۹۹۰ معرفی شد، اما به نظر می رسد که پایه های خود را در سال ۱۹۹۴ با تبلیغات قابل کلیک پایه ریزی کرده است. با پیشرفت هایی که تجربه کرده است، توانسته است تا به امروز برسد.

بازاریابی دیجیتال مربوط به یک فرآیند طولانی و گسترده است که شامل کلیه تبلیغات محصول یا خدمات در رسانه های دیجیتال است. در نتیجه، قدرت دنیای مجازی و تغییر درک تجارت و بازاریابی با انقلاب موبایلی ارتباطات، بازاریابی دیجیتال را به وجود آورد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ کیست؟

یک “استراتژی بازاریابی دیجیتال” چارچوبی را ارائه می دهد که مشخص می کند از کدام کانال های بازاریابی آنلاین باید استفاده کنید و چگونه به اهداف درست دست یابید. برنامه اقدام بعدی که اغلب به عنوان “طرح بازاریابی دیجیتال ” شناخته می شود، به شما امکان می دهد استراتژی بازاریابی آنلاین خود را با موفقیت ایجاد و راه اندازی کنید.

حتی دو شرکت با اندازه مشابه در یک صنعت در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود متفاوت هستند. به عبارت دیگر نمی توان از هیچ استراتژی دیجیتال مارکتینگ به عنوان «کپی و پیست» استفاده کرد. زیرا دو عامل تعیین کننده در استراتژی دیجیتال مارکتینگ، «بازار هدف» و «شرایط شرکت» است، جایی که تفاوت اصلی شروع به ظهور می کند.

به عنوان مثال، بیایید در مورد اهداف صحبت کنیم که اولین مرحله از استراتژی بازاریابی دیجیتال است. هدف برخی از شرکت ها این است که ترافیک را فقط روی سایت خود متمرکز کنند، هدف برخی از آنها فروش در سایت، هدف برخی جمع آوری فرم ها و هدف برخی از آنها هدایت مستقیم آنها به مرکز تماس است. “بالاخره، آیا فروش هدف اصلی نیست؟” به نظر می رسد ما سوال را می شنویم. البته فروش است، اما برخی از محصولات یا خدمات به راحتی در وب سایت فروخته نمی شوند. اقدامات اضافی مورد نیاز است.

استراتژیست دیجیتال مارکتینگ کیست؟

شما از اولین سایتی که می بینید برای کاشت مو یا لیپوماتیک هزینه ای پرداخت نمی کنید. می خواهید اطلاعات دقیقی کسب کنید. بنابراین، اگر فرآیند فروش خدمات زیبایی شناختی از خدمات مشتری شروع شود، شرکت قصد دارد بازدیدکنندگان را مستقیماً به سمت خدمات مشتری هدایت کند. یا اطلاعات تماس مشتری را دریافت کنید تا بعداً تماس بگیرید. به همین دلیل است که شرکت های ساختمانی می گویند “ما با شما تماس خواهیم گرفت”. اما برای خرید لیوان، موس یا تی شرت معمولا ترجیح می دهید به جای تماس با موسسه، مستقیم خرید کنید. هدف این شرکت ها سبد خرید و فروش است.

متخصصان بازاریابی دیجیتال همچنین مسئول شناسایی پتانسیل، تقویت آگاهی از برند و هدایت برندها به دقیق ترین روش در رسانه های دیجیتال هستند. او باید تجهیزات لازم را داشته باشد تا بتواند مهارت های خود را در تمام این زمینه ها نشان دهد.

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ چه چیزی باید بداند؟

برای اینکه یک متخصص بازاریابی دیجیتال خوب باشید، لازم است که برای توسعه در این زمینه تلاش کنید. زیرا عصری که ما در آن زندگی می کنیم بدون کاهش سرعت به تجدید و توسعه خود ادامه می دهد. به همین دلیل به نظر می رسد یادگیری پایانی ندارد. با این حال، برای فهرست کردن مهارت های فنی اصلی؛

  • ایجاد پروژه تبلیغاتی،
  • استراتژی و برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ،
  • موثرترین استفاده از رسانه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال،
  • تجزیه و تحلیل و گزارش داده ها،
  • مدیریت و رهبری،
  • بازاریابی محتوا،
  • تکنیک های سئو و سئو مرتبط،
  • اشتراک گذاری فعلی تکنیک ها و ویرایش ویدئو،
  • طراحی گرافیکی و UX.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مسئول مدیریت چه کانال هایی هستند؟

متخصصان بازاریابی دیجیتال مسئول مدیریت ابزارهای ارتباطی دیجیتال برای دستیابی به مخاطبان هدف و تقویت دیده شدن برند هستند. متداول ترین کانال های دیجیتالی که وی مسئولیت مدیریت آنها را بر عهده دارد عبارتند از:

  • رتبه بندی موتورهای جستجو
  • رسانه های اجتماعی،
  • وب سایت ها،
  • صفحات وبلاگ،
  • تبلیغات آنلاین،
  • بازاریابی ایمیلی،

چگونه یک متخصص دیجیتال مارکتینگ شویم؟

مانند هر زمینه ای که نیاز به تخصص دارد، برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید آموزش دیده باشید. اگر می خواهید متخصص دیجیتال مارکتینگ شوید، می توانید در آموزش های تخصصی بازاریابی دیجیتال شرکت کنید و با همکاری با موسساتی که کارآموزی در این زمینه ارائه می دهند، تجربه کسب کنید.

ویژگی هایی مانند مهارت های ارتباطی و مهارت های متقاعدسازی ویژگی های شخصیتی هستند که مزیتی را در حرفه بازاریابی دیجیتال ایجاد می کنند. زیرا ضرورت متقاعد کردن طرف مقابل که در بازاریابی واقعی بسیار موثر است، در دیجیتال مارکتینگ نیز صادق است.

استراتژی بازاریابی دیجیتال

  • استراتژی بازاریابی دیجیتال؛
    • بر اساس اصول بازاریابی سنتی استوار است و آن را به کار می گیرد.
    • با استفاده از فرصت ها و چالش های ارائه شده توسط محیط دیجیتال، می توانید به موقعیتی برسید که بتوانید خود را از برندها متمایز کنید.

تدوین بازاریابی دیجیتال

نکاتی که در استراتژی بازاریابی دیجیتال به آن توجه شده است؛

چگونه اینترنت تغییر کرده است و چگونه محصولی که ما به بازار عرضه می کنیم جهان را به چالش می کشد.

چگونه می توان از ابزارها و تاکتیک های دیجیتال برای استراتژی های بازاریابی موثر استفاده کرد.

  • یک استراتژی بازاریابی دیجیتال باید تکرار شونده و در حال تکامل باشد.
  • تفکر کاربر محور، که هسته اصلی همه تصمیمات است، هنگام تلاش برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق حیاتی است.
  • استراتژی بازاریابی دیجیتال راه‌های بی‌سابقه‌ای برای اندازه‌گیری اثربخشی استراتژی‌ها و تاکتیک‌های انتخاب شده ارائه می‌دهد.
  • بازاریابی دیجیتال فرصت های بیشتری را برای تعامل و تعامل با مصرف کننده تا حد امکان فراهم می کند.بنابراین، مهم است که راه هایی را در نظر بگیریم که در آن برند می تواند تجربیات تعاملی را برای مصرف کنندگان ایجاد کند.
  • بازاریابی دیجیتال بسیار تجربی است: تقریباً هر چیزی را می توان اندازه گیری کرد، از رفتارها گرفته تا اقدامات و دوره های عمل تا نتایج.
  • استراتژیست دیجیتال مارکتینگ باید بتواند یک استراتژی با چارچوب آزمایشی و توانایی ایجاد انعطاف پذیری و پویایی در محیطی که بر اساس رفتار کاربر تغییر و تکامل می یابد، ایجاد کند.
امروز بیشتر یاد بگیر:  تعداد کلمات مناسب برای سئو و محتوای شما

روش های توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال؛

  • روش ها مبنای خوبی برای تحلیل و درک فراهم می کنند.
  • روش ها هرگز کامل نیستند!
  • هیچ یک از روش ها نمی تواند تجزیه و تحلیل کاملی ارائه دهد، اما استراتژی بازاریابی شما را در مسیر درست قرار می دهد!
  • روش ها باید با هم استفاده شوند.
  • روش ها باید به صورت انتخابی و به صورت موردی مورد استفاده قرار گیرند. شما می توانید در صورت لزوم تغییرات جزئی در استراتژی های خود ایجاد کنید.
  • روش ها نمی توانند بهتر از مهارت کاربر باشند!

مراحل استراتژی بازاریابی دیجیتال

می توانیم مراحل اساسی استراتژی دیجیتال مارکتینگ را به صورت زیر خلاصه کنیم.

تعیین هدف

درست مثل یک سفر، تصمیم بگیرید که کجا می خواهید بروید. برای رسیدن از استانبول به آنتالیا، رفتن به فرودگاه سابیها گوکچن، تاکسی گرفتن یا یافتن دوستی که شما را در فرودگاه پیاده کند، اهداف میانی هستند. اگر قصد شما رفتن به آنتالیا است، ترتیب ترانسفر به فرودگاه شما را به مقصد نمی رساند. اهداف بازاریابی دیجیتال شما نیز باید با ساختار اصلی و اهداف کسب و کار شما مرتبط باشد. همانطور که در مثال بالا اشاره کردیم، عملیات “هدف” برای فروش سرویس شکم نمی تواند فروش آنلاین باشد. در حالی که هدف نهایی شرکت انجام حداکثر عملیات است، هدف در استراتژی بازاریابی دیجیتال آن دستیابی به حداکثر “سرب” است.
در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر، بسیار مهم است که هدف به وضوح مشخص شود، هدف قابل اندازه‌گیری باشد، بدانید چگونه به آنچه به دست آورده‌اید، دست یافتنی بودن هدف، یعنی واقع بینانه و بر روی برنامه زمانی مناسب تنظیم کنید

تعیین مخاطب هدف:

بیایید با مثال سفر ادامه دهیم. هنگامی که به پاریس می روید و در اولین تماس خود با یک خارجی نگویید “bonjours”، آنها به شما نگاه نمی کنند. آنها ممکن است ترجیح دهند برای خرید نان در یک کشور آفریقایی دقایقی با شما چت کنند. در کشور ما وقتی بدون سلام کردن به کسی راه می‌خواهید، می‌توانید مستقیماً جواب بگیرید. افراد، رفتارها و عادات متغیر هستند.

درک مخاطبان هدف، جمعیت شناسی، روانشناسی مشتریان فعلی و جدید، و شناخت رفتار و عادات آنها برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق حیاتی است. مراحل خاصی وجود دارد که یک مشتری بالقوه باید برای رسیدن به نقطه خرید یا تبدیل شدن به یک مشتری طولانی مدت انجام دهد. این فرآیند اغلب منجر به آگاهی از برند، ارزیابی و تصمیم گیری می شود. در این نقاط، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما پاسخ می دهد که چگونه باید این مشتریان را لمس کنید.

در دیجیتال مارکتینگ، «فروش حلزون در محله مسلمانان» یعنی «بردن چیزی به محیطی که اصلاً به آن نیازی ندارد» یکی از رایج ترین دلایل شکست است.

ضمن تعیین مخاطب هدف، جمعیت شناسی (سن، جنسیت، نژاد، مذهب، درآمد، تحصیلات، زبان صحبت)، روان نگاری (درآمد، باورها، ارزش ها، نقاط درد، نگرش ها، متغیرهای اجتماعی/فرهنگی، نقش ها، فعالیت ها)، رفتار (سرگرمی ها). عادات، جغرافیا (شهر، منطقه، اندازه، آب و هوا، جوامع، منطقه یا ایالت، شکاف روستایی/حومه‌ای، مناطق شهری) به اندازه سبک‌های خرید، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، استفاده از تلفن همراه، مصرف رسانه مهم است. اگر در هنگام تعیین مخاطب هدف در مورد کشور دیگری صحبت می کنیم، تحقیقات بازار زیر وارد عمل می شود.

تحقیق بازار

اجازه دهید یک مثال را دوباره مرور کنیم. ایالات متحده، بریتانیا و ایرلند از نظر جمعیتی مشابه هستند و تقریباً تمام ویژگی های آشنای رفتار مصرف کننده را که در کشورهای توسعه یافته یافت می شود، نشان می دهند. از سوی دیگر، لهستان که تا سال ۱۹۸۹ به شدت تحت نفوذ اتحاد جماهیر شوروی بود و تا آن تاریخ در بلوک شرق بود، از این تاریخ به بعد تغییرات سریعی را تجربه کرد، به ویژه در سال ۲۰۰۴، به سرعت شروع به غربی شدن به عنوان اتحادیه اروپا کرد. عضو در این رابطه، مصرف کنندگان در لهستان دارای ویژگی هایی هستند که با مصرف کنندگان ایالات متحده، بریتانیا و ایرلند متفاوت است.

در حالی که تلویزیون و رسانه های اجتماعی از جمله پلتفرم هایی هستند که بیشتر مورد استفاده افرادی هستند که در ایالات متحده، بریتانیا و ایرلند با یک محصول جدید آشنا می شوند، در لهستان، مصرف کنندگان محصول جدید را بیشتر از طریق موتورهای جستجو، سایت های مقایسه و سایت های بررسی ملاقات می کنند.

حتی این داده های اساسی تفاوت های جدی در استراتژی بازاریابی دیجیتالی که برای این کشورها تهیه شده و برنامه بازاریابی دیجیتالی که پس از آن تهیه می شود ایجاد می کند. به طور خلاصه، پتانسیل بازار هدف یکی از موارد ضروری یک بازاریابی دیجیتال موثر است.

تحقیقات رقابتی

بهترین بخش بازاریابی دیجیتال این است که از داده ها تغذیه می کند. همه در دنیای دیجیتال اثری از خود بر جای می گذارند. با دنبال کردن این ردپاها، می توانید مخاطبان هدف خود را تعیین کنید، پتانسیل بازار را بسنجید و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. شما می توانید حتی فراتر رفته و استراتژی بازاریابی دیجیتال رقبای خود را تا حد زیادی آشکار کنید. شما می توانید نحوه استفاده رقبا از رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و تبلیغات دیجیتال را تعیین کنید و می توانید پیامدهای جدی برای شرکت خود داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید به وضوح ببینید که چگونه بازار چین به نمایندگی از ما کالاهای ترکیه را به بازار عرضه می کند، یعنی چگونه شرکت های چینی شکاف های باقی مانده توسط شرکت های ترکیه را در دنیای دیجیتال پر می کنند.

تجزیه و تحلیل SWOT

برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر، شناسایی عینی نقاط قوت و ضعف شرکت، برند شما، و آشکارسازی واضح فرصت ها و تهدیدها ضروری است. بیایید از مثال کاشت مو جلو برویم. اگر مرکز تماس شما به اندازه کافی خوب نیست که به تماس‌های مشتریان پاسخ دهد، تماس شما با مشتریان، یعنی گفتن «بگذارید با شما تماس بگیریم» در وب‌سایت یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی، نرخ تبدیل فروش بالقوه شما را افزایش می‌دهد.

ایجاد نمایه مشتری ایده آل

وقتی به خارج از کشور می روید، می خواهید با مردم آن کشور صحبت کنید و آن کشور را از چشم آنها بشناسید. گاهی ممکن است به دلیل محدودیت زبانی، گاهی پیش داوری ها و گاهی پیدا نکردن افراد مناسب، نتوانید ارتباط برقرار کنید. همین امر در مورد بازاریابی نیز صادق است. مهم است که خریداران را به وضوح شناسایی کنید تا دقیقاً بدانید که می خواهید با چه کسی صحبت کنید.

امروز بیشتر یاد بگیر:  طراحی سایت شیراز (شرکتی - فروشگاهی و...)

شناسایی کانال های بازاریابی و مراحل خرید

همانطور که “فروش حلزون در محله مسلمان نشین” بی معنی است، ارائه تبلیغات تلفن همراه به مخاطبانی که عادت به خرید از تلفن همراه ندارند یا تلاش مداوم برای تکمیل فروش در وب سایتی که به فروش می رسد باعث اتلاف وقت و هزینه می شود. می توان با چند تماس تلفنی یا ملاقات حضوری تکمیل کرد.

در این مرحله، به سوالاتی مانند اینکه کدام ابزار بازاریابی برای من مناسب است، مراحل آگاهی مشتری، تفکر/ارزیابی و تبدیل باید پاسخ داده شود.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ و برنامه بازاریابی دیجیتال بسیار با یکدیگر اشتباه گرفته شده اند. در حالی که استراتژی چارچوب کلی را تعیین می کند، برنامه جزئیات را در راستای استراتژی تعیین می کند. تقسیم اهداف به کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، نحوه استفاده از کانال‌های تعیین‌شده، به‌عنوان مثال چند پست در هفته در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، تعیین بودجه‌های دقیق کمپین، و آماده‌سازی KPI موضوعات هستند. از طرح دیجیتال مارکتینگ استراتژی بودجه نهایی، زمان نهایی، هدف نهایی، معیار موفقیت نهایی، مخاطبان هدف اصلی، ویژگی های کلی بازار، ابزارها، مشتری هدف ایده آل را تعیین می کند.

انواع بازاریابی دیجیتال چیست؟

شما جایگزین های زیادی دارید که می توانید از آنها به عنوان یک کانال بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. پرکاربردترین انواع بازاریابی دیجیتال؛ بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، سئو، اینفلوئنسر مارکتینگ.

اگر با محصول و برند سازگاری داشته باشد، می توانید از هر کانالی معاملات بازاریابی خود را انجام دهید. نکته ای که در اینجا باید در نظر بگیرید این است که باید مخاطبان هدف خود را به درستی تعیین کنید و جهت گیری های خود را بر اساس آن انجام دهید. پس از تجزیه و تحلیل صحیح مخاطبان هدف خود، می توانید تصمیم بگیرید که در کدام کانال فعال تر باشید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا؛این یک فرآیند بازاریابی است که هدف آن دستیابی به مشتریان فعلی یا جدید با محتوای آماده شده برای دستیابی و جلب توجه مخاطب هدف است. به عبارت دیگر بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی دیجیتال است که هدف اصلی آن جذب مشتری است که با متن، عکس صوتی، فیلم و گرافیک در محیط مجازی به منظور برقراری ارتباط با مخاطب هدف و جذب مشتری بالقوه تهیه شده است.

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی فروش محور نیست، بلکه یک استراتژی بازاریابی است که بر ایجاد محتوای جالب با در نظر گرفتن مخاطبان هدف بالقوه شما تمرکز دارد. امروزه محدودیتی برای بازاریابی محتوا وجود ندارد، انجام آن از طریق رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، وبلاگ ها یا کانال های مناسب برای بازاریابی محتوا امکان پذیر است.

اگرچه بازاریابی محتوا در ابتدا بر فروش متمرکز نیست، به مرور زمان جهت گیری هایی برای مخاطب هدف وفادار ایجاد می شود و بازخورد این وضعیت نیز موثر خواهد بود. شما می توانید با استفاده از بازاریابی محتوا گام های محکمی بردارید، جایی که می توانید بازخورد طولانی مدت دریافت کنید. از این نظر، بازاریابی محتوا یکی از پرکاربردترین انواع بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی؛این یک کار تبلیغاتی است که بر روی خدمات پست الکترونیکی برای تبلیغ محصولات و خدمات به مشتریان بالقوه انجام می شود. با بازاریابی ایمیلی، تبلیغات از طریق دو گزینه انجام می شود. بازاریابی ایمیلی که یکی از آنها شامل تبلیغاتی است که مستقیماً بر مخاطبان هدف تأثیر می گذارد و دیگری بازاریابی ایمیلی تبلیغاتی و به طور کلی جهت دار است. در یکی با هدف اطلاع رسانی به مشتری از کمپین ها و در دیگری تبلیغ برند و جذب مشتری است. می توانید کمپین ها و تبلیغات را از طریق ایمیل برای مشتریان خود ارسال کنید.

بزرگترین کمک این روش به شرکت این است که هزینه آن بسیار پایین است. بازاریابی پورتال الکترونیکی رفتارهای مشتری را به عنوان تجزیه و تحلیل ارائه می کند تا شرکت ها بتوانند استراتژی های خود را در مورد مراحل آینده خود تعیین کنند. معروف به ایمیل مارکتینگ، بازاریابی E-porta یک روش بازاریابی کلاسیک از گذشته تا کنون است. این روش که برای سایت های تجارت الکترونیک اهمیت بیشتری دارد، موثرترین راه برای جذب مشتریان بالقوه با استراتژی درست است.

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو؛این یک استراتژی بازاریابی است که با استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاندکس، یاهو، بینگ، جریان بازدیدکنندگان ارگانیک به سایت را فراهم می کند. نکته مهم در اینجا این است که این استراتژی با توجه به کشوری که شما اجرا خواهید کرد متفاوت خواهد بود. پشتیبانی از تبلیغات بازاریابی موتورهای جستجو در هر کشور متفاوت است. تبلیغ شما در یک کشور ممکن است در کشور دیگر پشتیبانی نشود. به طور خلاصه، وقتی می خواهید بازاریابی موتورهای جستجو را انجام دهید، نباید فراموش کنید که کشوری که درخواست می کنید تأثیر مهمی دارد.

مخصوصاً برای کسب و کارهایی که محصولات و خدمات می فروشند، قرار گرفتن در بالای رتبه بندی موتورهای جستجو برای فروش بسیار مهم است. به لطف بازاریابی موتورهای جستجو که یکی از موثرترین روش ها برای هدایت مشتریان بالقوه به صفحه است، می توانید گام های درستی بردارید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی؛استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات است. به عبارت دیگر، می توان در مورد آن به عنوان تولید محتوای ویژه برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی صحبت کرد. به عبارت دیگر، آنچه به عنوان بازاریابی رسانه های اجتماعی بیان می شود، سیاست خود شرکت و استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای مشتریان بالقوه است.

اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، Tiktok، Linkedln همگی مناطق مناسبی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند. در مطالعات بازاریابی رسانه های اجتماعی، باید برای هر پلتفرم محتوای جداگانه ایجاد کنید. با محتوایی که برای لینکدین تولید می کنید، نمی توانید به همان اثر در اینستاگرام دست پیدا کنید. هنگام ایجاد محتوا برای اینستاگرام، تمرکز بر روی تصاویر بیشتر موثرتر خواهد بود، یا نباید نادیده بگیرید که با دنبال کردن یک استراتژی تبلیغاتی در لینکدین، مخاطبان حرفه ای تری را جذب خواهید کرد. بنابراین، مهم است که هر پلتفرم را جداگانه در نظر بگیرید و رفتار کاربر را به درستی تحلیل کنید.

کارهای تبلیغاتی، هر فعالیتی که به عنوان استراتژی بازاریابی انجام می شود، در روش بازاریابی رسانه های اجتماعی گنجانده شده است. رسانه های اجتماعی امروزه پلتفرمی با بیشترین تراکم کاربر هستند. ساده ترین راه برای دستیابی به مشتریان بیشتر با مطالعه در این زمینه امکان پذیر است. در این پلتفرم ها، داده ها با توجه به ساختارهای جمعیتی و رفتارهای کاربر، تحت گروه بندی خاصی قرار می گیرند.

سئو-بهینه سازی موتور جستجو

سئو-بهینه سازی موتورهای جستجو ؛ مهمترین روش بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی موتورهای جستجو است.مفهومی که به آن بهینه‌سازی موتور جستجو می‌گویند، مطالعه‌ای است که برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو و جذب دنبال‌کنندگان ارگانیک استفاده می‌شود. این روش که نیازمند تلاش و اهمیت فراوان است، جایگاه مهمی در ارائه واضح ترین بازدهی دارد. مطالعات سئو سهم بزرگی در کسب بازده طولانی مدت دارد.

اگر به درستی انجام شود، می توانیم مطالعات سئو را به عنوان موثرترین استراتژی بازاریابی نشان دهیم. با مطالعات SEO، می توانید ترافیک ارگانیک را در جستجوهای موتورهای جستجو جذب کنید. هر قدمی که به سمت پرسش های موتورهای جستجو برداشته می شود، اثرات و بازخورد مثبتی را برای شما به همراه خواهد داشت.

امروز بیشتر یاد بگیر:  نقش استراتژی‌های کپی‌رایتینگ در بهبود رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو

سئو مطالعات بسیار گسترده است. دامنه این مطالعات که به سئو داخلی و خارجی تقسیم می شود، بسیار گسترده است. به طور خاص، مطالعات سئو خارجی، مطالعاتی در مقیاس بزرگ هستند که شامل سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال می‌شوند. هر کدام از روش های دیجیتال مارکتینگ به خودی خود اهمیت خاصی دارند، اما مطالعات سئو از نظر ماندگاری موثرتر است. اگر می خواهید از تداوم در روش های بازاریابی اطمینان حاصل کنید، باید بر مطالعات SEO تمرکز کنید.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

آیا می توانید بدون تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتال به راه خود ادامه دهید؟ شما می توانید بله! اما ممکن است نتوانید به پیشرفت موثری دست یابید. محیط آنلاین یک منطقه بسیار رقابتی است. شما در هر زمینه ای با رقبای خود در مسابقه ای خواهید بود و همگامی با زمان باعث می شود که بازخورد شما یک قدم جلوتر ببرد. به طور خلاصه، اگر خواهان پیشرفت در رسانه دیجیتال هستید، باید با شرایط همگام باشید.

در این مرحله، استراتژی های بازاریابی دیجیتال به کمک شما می آیند. شما باید یک استراتژی موثر برای دستیابی به مخاطبان بالقوه خود تعیین کنید. مهم است که این کار را انجام دهید تا سهم خود را از پیشرفت سریع دیجیتالی شدن به دست آورید. شما می توانید برند خود را تا حدی رشد دهید که بتوانید استراتژی های خود را به درستی تعیین کنید. برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه باید برنامه ریزی درستی داشته باشید.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شما گزینه هایی برای انتخاب به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال دارید. با انجام تحقیقات لازم می توانید بهترین روش را انتخاب کنید. اگر نگاهی کوتاه به استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بیندازیم؛

  • روش پرداخت به ازای کلیک، معروف به PPC – پرداخت به ازای کلیک، یک روش پرداخت تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی آنلاین است. با این روش زمانی که تبلیغی را ایجاد می کنید، با نرخی که روی آن کلیک شده است، پرداختی را انجام می دهید. با PPC که روشی موثر برای دستیابی به کاربر است، گزینه ای است که در نقطه تعدیل بودجه شما را راحت می کند، زیرا در صورت عدم کلیک بر روی آنها نیازی به پرداخت نیست. علاوه بر این، با این روش، استراتژی ای را متوجه خواهید شد که مستقیماً به سمت مخاطبان هدف شما هدایت می شود. بنابراین، شما این فرصت را خواهید داشت که فقط به افرادی دسترسی پیدا کنید که به محصولات شما علاقه مند هستند.
  • نمایش تبلیغات،این یک نوع تبلیغات آنلاین پولی است که بر روی یک تصویر یا عکس انجام می شود. برخلاف تبلیغات مکتوب، تبلیغات تعاملی در وب سایت ها با هدف هدایت مجدد به سایت مربوطه انجام می شود. وقتی کاربر روی تصویر مورد علاقه اش کلیک می کند، به سایت برند هدایت می شود. با تبلیغات نمایشی ابتدا آگاهی بر روی مشتریان بالقوه ایجاد می شود و سپس مراحل جلب توجه، ارزیابی و خرید به ترتیب انجام می شود و اگرچه در ابتدا برای ایجاد یکپارچگی برند استفاده می شد، اما به مرور زمان برای اهداف فروش و تبلیغات نیز مورد استفاده قرار گرفت. . هدف آن دستیابی به مشتری بالقوه با استراتژی های بازاریابی است که می تواند در قالب تبلیغات ویدیویی، بینابینی یا بنرهای تبلیغاتی سایت های تعیین شده انجام شود. هدف اصلی این استراتژی بازاریابی جذب مشتریان بالقوه به صفحه شما است. پس از این فرآیند، مهم است که محتوا و محصولات موجود در صفحه شما با هدف حفظ مشتری ورودی باشد. در غیر این صورت قدم های شما بی معنی خواهد بود.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ ؛ در حالی که افراد مشهور در استراتژی بازاریابی سنتی الگوهایی برای مشتریان بالقوه هستند، افراد مشهور در محیط های دیجیتال نیز به عنوان الگو در بازاریابی آنلاین در نظر گرفته می شوند. این روشی است که در مفهوم استراتژی بازاریابی که توسط پدیده های رسانه های اجتماعی ترویج می شود، استفاده می شود، که بیشترین بحث در مورد موضوع اخیر است. شما می توانید با توصیه محصولات توسط این افراد، به نام اینفلوئنسر، به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. امروزه می توانید از این روش به عنوان جدیدترین و موثرترین استراتژی بازاریابی استفاده کنید.
  • استراتژی بازاریابی ویروسی؛  بازاریابی ویروسی مفهومی است که نمی توان آن را به وضوح تعریف کرد. در حالی که برای برخی به عنوان بخشی از بازاریابی دهان به دهان توصیف می شود، به عنوان نوع جدیدی از بازاریابی که با توسعه فناوری برای دیگران متمایز می شود، تعریف می شود. اگرچه نمی توان این تعریف را به وضوح بیان کرد، روشی که در بازاریابی ویروسی اعمال می شود، یک روش بازاریابی است که در آن تبلیغ محصولات و خدمات با هدف گسترش سریع در بین کاربران در محیط دیجیتال با تصاویر و ویدیوهای جالب است. بازاریابی ویروسی شامل ایده ها، آهنگ ها و پیام ها می شود. علاوه بر این، بازاریابی ویروسی با دو روش مختلف انجام می شود. در حالی که این اولین روشی است که توسط کاربر نهایی محقق می شود، ایجاد یک تبلیغ توسط خود شرکت روش دیگری است. بازاریابی ویروسی توسط کاربر نهایی بیشتر در سایت های اشتراک گذاری ویدیو دیده می شود.

تفاوت بین بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ

استراتژی های بازاریابی همیشه گام های مهمی هستند تا شما را به جلو نگه دارند. مهم است که گام های درست را بردارید، زیرا هم اثرات و هم بازخورد آن بر کل عملیات شما تأثیر می گذارد. واضح ترین دلیل بر اهمیت بازاریابی می توان نشان داد که به اقتضای عصر روز به روز پیشرفت می کند و در حال پیشرفت مداوم است. بنابراین، تفاوت بین استراتژی های بازاریابی سنتی و استراتژی های دیجیتالی که با پیشرفت های تکنولوژیکی در زندگی ما گنجانده شده اند چیست؟

هزینه:

در حالی که رسانه های چاپی در بازاریابی سنتی استفاده می شوند، این فرآیند از محیط های آنلاین در بازاریابی دیجیتال پیشرفت می کند. در بازاریابی دیجیتال، در این مرحله از بودجه کمتری نسبت به بازاریابی سنتی استفاده می شود.

زمان و تداوم:

تبلیغات ایجاد شده در بازاریابی سنتی در بازه زمانی مشخصی به دست کاربر می رسد. از طرف دیگر در بازاریابی دیجیتال شما این امکان را دارید که در هر زمانی از روز بدون محدودیت زمانی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. بنابراین دستیابی به مخاطب هدف مناسب در بازاریابی دیجیتال در زمان کوتاه تری نسبت به بازاریابی سنتی صورت می گیرد.

تعامل :

غالب ترین جنبه مثبت بازاریابی دیجیتال، نقطه تعامل است. در بازاریابی سنتی، تعامل یک طرفه است. ارزیابی ارزیابی کاربر از محصول یا خدمات و واکنش آنها ممکن نیست. در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، برعکس، می توانید بلافاصله با مشتری تعامل داشته باشید و از ایجاد اختلال جلوگیری کنید. به خصوص در روش های انجام شده در شبکه های اجتماعی، دریافت بازخورد سریع واضح تر است. با این بازخوردها می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ کمبودی وجود ندارد.

تحلیل :

محبوب ترین جنبه دیجیتال مارکتینگ این است که می توانید تحلیل فوری داشته باشید. داده ها همیشه در دسترس هستند و با دقت تمام به شما منتقل می شوند. به این ترتیب می توانید استراتژی هایی را که در مراحل بعدی در پیش خواهید گرفت مشخص کنید و با توجه به موقعیت خود را راهنمایی کنید. در بازاریابی سنتی شانسی در این راه نخواهید داشت و ممکن است نتوانید در مورد صحت نتایجی که به دست می آورید قضاوت قطعی کنید.

ارتباط با مخاطب هدف:

شما می توانید در بازاریابی دیجیتال در نقطه ارتباط با مخاطب هدف، جهت گیری کنید. در حالی که ممکن است این شانس را داشته باشید که مخاطبان هدفی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و کسانی که می خواهید تبلیغات در مقابل آنها ظاهر شود را مدیریت کنید، در بازاریابی سنتی نمی توانید چنین فرصتی را بدست آورید. در حالی که با بازاریابی سنتی، تبلیغات شما ممکن است همیشه مشتریان بالقوه را هدف قرار ندهند، می توانید استراتژی ای را اعمال کنید که مستقیماً مخاطبان هدف را در بازاریابی دیجیتال هدف قرار دهد.

منابع: https://d-help.com/tr/dijital-pazarlama-nedir-stratejileri-nelerdir/

author-avatar

درباره نجمه

سلام! من نجمه هستم، یک نویسنده و متخصص در حوزه طراحی و توسعه وب، دیجیتال مارکتینگ و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو). از جوانی علاقه مند به جهان دیجیتال و تکنولوژی بوده‌ام و اکنون با سال‌ها تجربه در این حوزه، به ارائه محتوا و مشاوره‌های مرتبط با آن می‌پردازم. اهداف من در این حوزه‌ها به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و راهنمایی‌های عملی برای افراد و کسب و کارهای اینترنتی است. با تحلیل و آموزش‌های من، تلاش می‌کنم که دیجیتال مارکتینگ و سئو را برای همه قابل فهم و قابل اجرا کنم. هدف اصلی من افزایش دانش و مهارت‌های افراد در این زمینه‌ها و کمک به آنها در رسیدن به موفقیت در دنیای دیجیتال است. به من بپیوندید و همراه با من در این سفر به جهان فرصت‌های دیجیتال همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *