آموزش رایگان سئو

بهترین استراتژی بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۳ چیست؟ راهنمای نهایی برای استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا یک عامل بسیار ضروری برای دستیابی به مخاطبان هدف شما است. از آنجایی که بسیاری از کسب‌وکارها نمی‌دانند از کجا شروع کنند، هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا با این سؤالات گیر می‌کنند:

  • چگونه باید محتوا تولید کنم؟
  • هر چند وقت یکبار باید محتوا ایجاد کنم؟
  • کجا باید به اشتراک بگذارم؟

در این مقاله به تمام این سوالات در مورد استراتژی بازاریابی محتوا پاسخ خواهم داد. مهمترین چیزی که باید در هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا به خاطر بسپارید این است که مطمئن شوید محتوای شما به عنوان یک آهنربا عمل می کند. به این ترتیب، شما این شانس را خواهید داشت که افراد را با جذب آنها به کسب و کار خود تبدیل کنید.

بدون هیچ برنامه یا استراتژی بازاریابی محتوا، نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم فقط وارد سایت شما شوند و تحت تاثیر قرار گیرند. در این پست به شما یاد می دهم که چگونه یک استراتژی تبدیل ایجاد کنید و از این اطلاعات برای جذب مشتری استفاده کنید. پس بیایید شروع کنیم

استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا چیست و چرا مهم است؟

استراتژی بازاریابی محتوا مراحلی است که شما برای تحقیق، ایجاد، انتشار و تبلیغ چیزهایی انجام می دهید که توجه مخاطبان هدف شما را جلب کند. در استراتژی بازاریابی محتوا، مهم نیست محتوای شما چیست، عنصر اصلی کیفیت است. با یک استراتژی بازاریابی محتوای با کیفیت، به راحتی می توانید مخاطبان هدف هر محتوایی را جذب کنید.

جولیا مک کوی از موسسه بازاریابی محتوا می‌گوید که یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی می‌تواند سه برابر بیشتر از تبلیغات پولی سرنخ ایجاد کند. بنابراین، شما باید یک استراتژی بازاریابی بسیار با کیفیت و موثر نسبت به رقبای خود داشته باشید. در غیر این صورت، محتوای شما در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر نخواهد شد.

تولید سرنخ یکی از مهم ترین معیارهایی است که کسب و کارها ارزش آن را دارند. هر چه سرنخ های بیشتری وارد کنید، فرصت های بیشتری برای فروش دارید. استراتژی بازاریابی محتوای خود را به عنوان تله ای برای جذب سرنخ ها در نظر بگیرید. به جای ریختن پول به مشتریان بالقوه، روی جذب آنها با محتوای باکیفیت و موثر تمرکز کنید.

چگونه می دانید که توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا ضروری است؟

شرکت های بسیار کمی هستند که از استراتژی بازاریابی محتوا سود نخواهند برد. از خود بپرسید: “آیا مشتریان بالقوه شما با مشکلات یا اهدافی دست و پنجه نرم می کنند؟” اگر پاسخ شما مثبت است، به یک استراتژی بازاریابی محتوای جدید نیاز دارید.

فرض کنید شما یک محصول را می فروشید و می خواهید افراد بیشتری آن را بخرند. به جای اینکه مستقیماً برای تبلیغات هزینه کنید، مقالاتی بنویسید که به مخاطبان هدف شما برسد. هدف کمک به مخاطبان هدف به صورت رایگان است. به لطف این مقالات، مشتریان بالقوه وب سایت شما را پیدا خواهند کرد.

اگر مطالب شما را بخوانند و لایک کنند، به طور مرتب از صفحه شما بازدید خواهند کرد. هنگامی که آنها به محصولاتی که می فروشید نیاز دارند، شما اولین کسی هستید که به ذهن آنها می رسد زیرا آنها به طور منظم شما را دنبال می کنند و بنابراین یک قدم از رقبای خود جلوتر خواهید بود.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای تبدیل بیشتر

تبدیل تنها زمانی اتفاق می افتد که مصرف کنندگان آماده باشند. بنابراین، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا تضمین می کند که شما در لحظه ای که مشتری بالقوه تصمیم به خرید محصول شما می گیرد، آنجا هستید. در اینجا چیزهایی وجود دارد که می دانید به لطف یک استراتژی مناسب و مناسب باید در محتوای خود استفاده کنید:

  • از کدام کلمه کلیدی استفاده کنیم،
  • زبان یا صدایی که در محتوای خود استفاده خواهید کرد.
  • چه زمانی محصول خود را ذکر کنید،
  • چگونه به نتایج دقیق برسید.
امروز بیشتر یاد بگیر:  طراحی سایت گلستان (فروشگاهی - شرکتی و...)

به یاد داشته باشید، هدف شما این نیست که فقط بخواهید که مردم مطالب شما را بخوانند. شما می خواهید آنها با برداشتن گام بعدی مشتری بالقوه محصولات شما باشند. نشان دهید که در زمینه کاری خود شایسته و معتبر هستید تا بتوانید این کار را انجام دهید. از رقبای خود متمایز شوید و محتوای بهتری ارائه دهید. همچنین، یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید که به افراد امکان می دهد در زمانی که بیشتر به شما نیاز دارند به شما دسترسی پیدا کنند.

ایجاد ویدیوهای کوتاه بیشتر

ویدئو در سال های اخیر بر متن پیروز شده است. امروزه کاربران به طور متوسط ​​۱۷ ساعت در هفته صرف تماشای ویدیو می کنند . اما این برای بازاریابان خبری نیست – آنها همیشه ویدیو را بخشی از استراتژی خود قرار داده‌اند و می‌دانند که چقدر برای به دست آوردن مشتری اهمیت دارد.

آنچه مهم است بدانید این است که کلیپ های کوتاه برتر هستند. TikTok، حلقه‌های اینستاگرام و شورت‌های یوتیوب در بین برندهایی که تلاش می‌کنند مشتریان پرمشغله و محدوده‌ی توجه محدود آنها را جذب کنند، محبوب شده‌اند.

ویدیوهای کوتاه ابزار بازاریابی عالی هستند زیرا به شرکت ها اجازه می دهند به سرعت محتوا تولید کنند. علاوه بر این، کلیپ‌های مختصر می‌توانند توجه مردم را بیشتر از ویدیوهای طولانی طولانی جلب کنند.

کسب درآمد با محتوا

محتوا فقط برای برندسازی یا تبدیل مشتریان نیست. همچنین می توانید با آن سود را به حداکثر برسانید. به این ترتیب، نام تجاری شما می تواند به عنوان یک شرکت رسانه ای و تأثیرگذار اجتماعی در یک واحد عمل کند.

اما این روند بازاریابی محتوا برای سال ۲۰۲۳ به چه معناست؟ این شامل دیدن تولید محتوا به عنوان یک ابزار درآمدزایی است. برای مثال، می‌توانید از کاربران بخواهید از طریق عضویت‌های پولی به محتوا دسترسی داشته باشند یا از ویدیوهای TikTok خود کسب درآمد کنند.

با این حال، درآمدزایی با محتوا به همین جا ختم نمی شود. همچنین می توانید محتوای قابل خریدی ایجاد کنید که مشتریان را به خرید اقلام تشویق کند. و اگر KPIهای بازاریابی محتوا (شاخص های کلیدی عملکرد) را تعیین کرده اید، به اندازه هزینه تبلیغات خود، روی آنها تمرکز کنید. شما فرصت‌های بی‌شماری برای کسب سود با محتوا دارید – آنها فقط منتظر هستند تا آزاد شوند.

استفاده از داده ها برای ایجاد و بهبود محتوا

گاهی اوقات، شما نیازی به به روز رسانی محتوای منتشر شده ندارید. اما تغییرات سریعی در ابزارهای تولید محتوای دیجیتال رخ می دهد. برای محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تر و نتایج بهینه‌تر، می‌توانید حجم وسیعی از داده‌ها را از طریق این فناوری‌ها دریافت کنید.

برندها همیشه باید با محتواهای متعدد و الگوریتم‌های در حال تکامل رقابت کنند، به‌ویژه در سال ۲۰۲۳٫ بنابراین، انتظار داریم ابزارهای مجازی بیشتری ظهور کنند که به بازاریابان محتوا در تجزیه و تحلیل عملکردشان و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها در سال جاری کمک کند.

چگونه گام به گام یک استراتژی بازاریابی محتوای تبدیل گرا ایجاد کنیم؟

اکنون می دانید استراتژی بازاریابی محتوا چیست و آیا به استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارید یا خیر. چیزی که بعد از این مرحله باید بدانید این است که از کجا شروع کنید. ما یک راهنمای مفید برای شما ایجاد کرده ایم تا هر چه بیشتر به مخاطبان هدف خود برسید. اگر مراحل را یکی یکی دنبال کنید، می توانید استراتژی بازاریابی موثرتری داشته باشید.

استراتژی بازاریابی محتوا در 8 مرحله

مرحله ۱: کلمات کلیدی هدف تحقیق

بسیاری از بازاریابان هنوز متوجه اهمیت کلمات کلیدی نیستند. حتی وقتی چیزی را در گوگل تایپ می کنید، ناگزیر از کلمات کلیدی استفاده می کنید. بنابراین، هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی، اولویت شما این است که بدانید برای کدام کلمات کلیدی جذاب هستید. با استفاده از ابزارهای مختلف می توانید کلمات کلیدی را که مخاطبان هدف شما جستجو می کنند پیدا کنید.

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، می توانید هم کلمات کلیدی رقابتی، یعنی با تعداد جستجوی بالا و هم کلمات کلیدی غیر رقابتی را انتخاب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تغییرات طولانی تر روی آورید. اگر از کلمه کلیدی دم بلند استفاده می کنید، می توانید راحت تر به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنید.

امروز بیشتر یاد بگیر:  درآمد از گوگل ادسنس - استراتژی‌های موفق برای کسب درآمد پایدار

مثلاً فرض کنید کفش می فروشید. در این مورد، انتخاب کلمه کلیدی “کفش” انتخاب بسیار اشتباهی خواهد بود زیرا این کلمه کلیدی افراد زیادی را هدف قرار می دهد. درعوض، با انتخاب یک کلمه کلیدی خاص مانند «کفش‌های غیررسمی زمستانی» به احتمال زیاد به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا می‌کنید.

هنگام تحقیق در مورد کلمه کلیدی هدف، مراقب باشید که دچار آدمخواری کلمه کلیدی نشوید. پس از مدتی مشخص، اقتدار صفحه شما می تواند به طور جدی متزلزل شود.

مرحله ۲: کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید

هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی، فقط به یک کلمه کلیدی محدود نشوید. سعی کنید کلمات کلیدی دیگری را پیدا کنید که مرتبط با محتوا و مخاطب هدف شما باشد تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.

موتورهای جستجو مانند گوگل باید اطلاعات زیادی را تجزیه کنند و بر اساس این تجزیه محتوا را در نتایج جستجو استخراج کنند. بنابراین، تا جایی که ممکن است در مورد محتوای خود به موتورهای جستجو کلمات کلیدی بدهید تا در مقابل مخاطبان هدف خود قرار بگیرند.

چگونه برای سئو کلمات کلیدی تحقیق کنیم؟ در محتوای من، اطلاعاتی وجود دارد که شما را قادر می سازد به کلمات کلیدی مرتبط برسید. اکنون می توانید با مراجعه به سایت، تحقیق در مورد کلمات کلیدی را شروع کنید.

مرحله ۳: برای هر موضوع یک الگو آماده کنید

قالب های آماده ای تهیه کنید که بتوانید در حین تولید محتوا از آنها استفاده کنید. بنابراین، با استفاده از این قالب ها از وضعیت آماده سازی مجدد محتوای خود در هر بار جلوگیری خواهید کرد. این قالب ها باید شامل کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط و تمام اطلاعاتی باشد که قبل از شروع تولید محتوا باید بدانید.

پس از ایجاد این قالب ها، می توانید آنها را با تیم خود به اشتراک بگذارید و ایده های آنها را دریافت کنید. به این ترتیب می توانید قالب سازمان یافته تری داشته باشید. اگر می خواهید قالب های شما مرتب و کامل به نظر برسند، این مرحله بسیار مفید خواهد بود.

مرحله ۴: محتوایی را که ایجاد خواهید کرد مشخص کنید

تشریح محتوای خود هنگام ایجاد محتوا کمک زیادی به سازماندهی ایده ها و ساختار مقاله شما برای حداکثر تأثیر برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و خوانندگان می کند. همچنین بسیار مهم است که تصمیم بگیرید که کدام موضوعات فرعی را می خواهید پوشش دهید و قبل از شروع به ایجاد محتوا، ایده های خود را فراموش نکنید.

مرحله ۵: محتوای خود را پیش نویس کنید

هر محتوا به عنوان یک پیش نویس شروع می شود. می توانید از Microsoft Office، Google Docs یا هر برنامه نوشتاری که به شما امکان پیش نویس را می دهد استفاده کنید. همچنین می توانید از سیستم های وردپرس و غیره برای ایجاد پیش نویس استفاده کنید. پس از ایجاد پیش نویس، یک یا دو روز صبر کنید تا آن را ویرایش کنید.

اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید، می‌توانید پیش‌نویس خود را به ویرایشگری بفرستید که بتواند خطاها را تشخیص دهد و خطاهای منطقی یا تایپی را شناسایی کند.

مرحله ۶: یک تقویم انتشار و تبلیغات تهیه کنید

این مهم است که تصمیم بگیرید هر چند وقت یکبار می خواهید محتوای خود را پست کنید، اما به یاد داشته باشید که ثبات مهمتر از تکرار است. هنگام تهیه تقویم، الگویی ایجاد کنید که بتوانید با آن سازگار باشید. به عنوان مثال، اگر هر دوشنبه محتوای جدیدی منتشر می کنید، خوانندگان شما هر دوشنبه به صفحه شما سر می زنند و آخرین مطالب شما را می خوانند زیرا می دانند محتوای جدید چه زمانی می رسد. می توانید تعداد ارسال مطالب را افزایش دهید تا تعداد بازدید کاربران از صفحه شما افزایش یابد.

سعی کنید محتوای خود را به طور مداوم منتشر کنید. ممکن است فکر کنید که چند بار از دست دادن اشکالی ندارد، اما این یک تصور اشتباه است. بله، برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما ثبات در استراتژی بازاریابی شما ضروری است. وقتی نظم را به هم می زنید، استراتژی شما تحت تاثیر منفی قرار می گیرد.

امروز بیشتر یاد بگیر:  +35 سایت برتر پست مهمان رایگان برای سئو

علاوه بر برنامه ریزی محتوای خود، باید تبلیغات خود را نیز برنامه ریزی کنید. زمانی که محتوای جدیدی را منتشر می کنید، اعلام آن در شبکه های اجتماعی یا ارسال یک ایمیل تأثیر جدی بر روی دستیابی محتوای شما به افراد بیشتری خواهد داشت.

مرحله ۷: دسترسی به اینفلوئنسرها

هنگامی که در محتوای خود از افراد یا برندهای معروف نام می برید، تماس بگیرید و از آنها بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. خیلی ها این کار را نمی کنند، اما ارزش امتحان کردن را دارد. هرچه با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید، شانس بیشتری برای دریافت سهام دارید. همچنین می توانید با افرادی که ممکن است با محتوای شما مرتبط هستند و فالوورهای زیادی داشته باشند تماس بگیرید.

اینفلوئنسرها می توانند به محتوای شما کمک کنند تا مخاطبان زیادی را جذب کند. بنابراین از هر فرصتی برای رساندن محتوای خود به مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

درخواست کمک از اینفلوئنسرها چیز بدی نیست، اما با آزار و اذیت کسی، آنها را تحت فشار قرار ندهید. هدف اصلی شما باید ایجاد روابط و درخواست کمک از آنها باشد. همچنین بپرسید در ازای اشتراک گذاری چه کاری می توانید انجام دهید. وسوسه انگیزتر است که در عوض کاری انجام دهیم.

مرحله ۸: برای پیوند داخلی وقت بگذارید

پیوند داخلی به محتوای شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و افراد را در صفحه شما نگه دارد. هیچ کس نمی خواهد کاربران یکی از محتوای صفحه را بخوانند و آن را ترک کنند. در عوض، از آن‌ها می‌خواهد برای محتوای بیشتر مرور کنند و در صفحه بمانند. بنابراین، اگر از لینک های داخلی در پست های خود استفاده نمی کنید، به پست های قدیمی خود بازگردید و به پست های خود لینک اضافه کنید.

با استفاده از برخی افزونه ها یا برنامه ها می توانید پیشنهاد لینک داخلی را دریافت کنید. با این کار مطمئن شوید که پیوندهای داخلی اضافه کنید. با این حال، لینک داخلی را فقط برای قرار دادن آن قرار ندهید. همانطور که در استراتژی بازاریابی، اولین هدف شما باید کیفیت باشد. به عنوان مثال، “اینجا را کلیک کنید.” و غیره. از عبارات بی معنی مانند در عوض، پیوند داخلی را که در پست بالای کلمات کلیدی مربوطه قرار می دهید، اضافه کنید.

توسعه استراتژی بازاریابی محتوا: چک لیست

اکنون که تمام مراحل را می دانید، می توانید شروع به ساختن استراتژی بازاریابی خود کنید. داشتن چک لیست در این فرآیند باعث سهولت و کارایی بیشتر فرآیند می شود. در اینجا نمونه ای از چک لیست استراتژی بازاریابی محتوا برای شروع کار آورده شده است.

  • تحقیق کلمات کلیدی: مطمئن شوید که فهرستی جامع از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات خود دارید. به طور مداوم این لیست را برای اضافه کردن کلمات کلیدی جدید به روز کنید تا محتوای شما تمام نشود.
  • اهداف محتوا: هدف شما از انتشار محتوا چیست؟ هر محتوا می تواند اهداف متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، هدف برخی تبدیل سرنخ است، در حالی که هدف برخی دیگر برتری موضوع، یعنی تولید محتوا در هر موضوعی است. بنابراین، با دقت در مورد هدف خود فکر کنید و بر اساس آن عمل کنید.
  • طول محتوا: می‌خواهید پست‌هایتان چقدر طولانی باشد؟ محتوای طولانی معمولاً رتبه بالاتری دارد زیرا توسط موتورهای جستجو جامع تر است، اما اگر موضوعی ندارید که بتوانید حداقل ۵۰۰۰ کلمه بنویسید، مقاله خود را کوتاه نگه دارید تا طولانی.
  • راهنمای سبک: راهنمای نحوه استایل دادن به محتوای خود را آماده کنید. جزئیاتی مانند املای اصطلاحات، حروف بزرگ، استفاده از عنوان و استفاده از تصاویر درون مقاله را در این راهنما لحاظ کنید.
  • محتوای غیر متنی: به غیر از متن، مطالب اضافی مانند ویدیو، گرافیک و محتوای تعاملی را در صفحه خود بگنجانید. شما همچنین می توانید از این مطالب در مقالات خود برای جلب توجه استفاده کنید.
  • نوشتن و مرور نوشتن: یک سیستم تعدیل ایجاد کنید تا همیشه محتوای خوب ایجاد کنید. می توانید این کار حسابرسی را به یکی از کارمندان خود محول کنید یا خودتان این کار را انجام دهید.
  • مخاطب هدف: هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، قطعاً باید برای بخشی از بازار هدف شما جذاب باشد. به اشتراک گذاری محتوایی که مخاطب هدف شما را مختل کند به محتوای شما آسیب می رساند.
  • ترفیع – تبلیغات: تصمیم بگیرید که چگونه محتوای خود را تبلیغ کنید. استراتژی ارتقای شما می تواند بازاریابی ایمیلی، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، اشتراک گذاری اینفلوئنسرها و غیره باشد. می تواند شامل موارد زیادی مانند انتخاب کنید چه چیزی برای شما و محتوای شما بهتر است

این چک لیست را اغلب بررسی کنید تا مطمئن شوید در مسیر درستی هستید. همچنین می توانید به طور مداوم این لیست را برای دستیابی به اهداف جدید اصلاح کنید.

آیا قبلا از چک لیست استفاده کرده اید؟ اگر قبلا چک لیست را تجربه نکرده اید، ایجاد یک چک لیست موثر خواهد بود. ما می توانیم در مورد موارد چک لیستی که استفاده کرده اید در نظرات صحبت کنیم 🙂.

author-avatar

درباره نجمه

سلام! من نجمه هستم، یک نویسنده و متخصص در حوزه طراحی و توسعه وب، دیجیتال مارکتینگ و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو). از جوانی علاقه مند به جهان دیجیتال و تکنولوژی بوده‌ام و اکنون با سال‌ها تجربه در این حوزه، به ارائه محتوا و مشاوره‌های مرتبط با آن می‌پردازم. اهداف من در این حوزه‌ها به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و راهنمایی‌های عملی برای افراد و کسب و کارهای اینترنتی است. با تحلیل و آموزش‌های من، تلاش می‌کنم که دیجیتال مارکتینگ و سئو را برای همه قابل فهم و قابل اجرا کنم. هدف اصلی من افزایش دانش و مهارت‌های افراد در این زمینه‌ها و کمک به آنها در رسیدن به موفقیت در دنیای دیجیتال است. به من بپیوندید و همراه با من در این سفر به جهان فرصت‌های دیجیتال همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *