طراحی سایت, آموزش رایگان سئو

برنامه نویسی با پایتون؛ همه آن چیزی که باید بدانید python

برنامه نویسی با پایتون

برنامه نویسی با پایتون: در چند سال اخیر، پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی در سطح جهانی برای توسعه نرم افزار مدرن، مدیریت زیرساخت و تجزیه و تحلیل داده ها ظاهر شده است. همه می دانند که پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. افراد زیادی هستند که می خواهند یاد بگیرند و کسانی که این زبان را می دانند در بازار جستجو می شوند. تنها به دلیل موقعیت ها و زمینه های مختلف است که می توان از پایتون استفاده کرد که بسیار محبوب است.
وقتی موضوع پایتون مطرح می شود، البته حقوق توسعه دهندگان پایتون به ذهن خطور می کند. یک توسعه دهنده پایتون چقدر درآمد دارد؟پایتون چیست و چه کاربردی دارد؟

ما نگاهی دقیق‌تر به برخی از کاربردهای پایتون و همچنین چرایی محبوبیت و محبوبیت آن زبان برنامه‌نویسی می‌کنیم. ما همچنین برخی از دوره های برتر خود را برای یادگیری پایتون و چند ایده برای پروژه های پایتون برای مبتدیان انتخاب کرده ایم.

آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون

قبل از پرداختن به حقوق توسعه دهندگان پایتون، لازم است این سوال را مطرح کنید. چرا مردم پایتون را انتخاب می کنند؟ پایتون به عنوان یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری دیده می شود (مخصوصاً اگر تازه شروع کرده اید). اگرچه این امر محبوبیت آن را توضیح می دهد، اما استفاده از آن را کم ارزش نمی کند. پایتون تعاملی، قابل حمل و شی گرا است. پایتون نیز همه کاره است . از اینترنت می توان برای توسعه نرم افزار و بازی استفاده کرد. این نشان می دهد که چرا توسعه دهندگان پایتون بسیار زیاد است و تفاوت بین دستمزد توسعه دهندگان پایتون بسیار زیاد است.
همانطور که قبلا در راهنمای حقوق و دستمزد توسعه دهندگان پایتون گفتیم، یادگیری آن آسان است، اما تسلط بر آن سخت است. اگر به دنبال شغل بالقوه پایتون هستید، باید بدانید که چگونه به اصول اولیه پایتون مسلط شوید .

امروز بیشتر یاد بگیر:  طراحی سایت گردشگری و توریستی

انواع اصلی توسعه دهندگان پایتون

برای دستمزد توسعه دهندگان پایتون، ابتدا باید سطوح تجربه این حرفه را بررسی کرد. مانند بسیاری از حرفه ها، سه گروه تجربه اصلی برای توسعه دهندگان پایتون وجود دارد. سطح ورودی , جونیور و ارشد . همه این گروه ها انگیزه ها، وظایف، مسئولیت ها و البته حقوق متفاوتی دارند . به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه بپرسید حقوق توسعه دهندگان پایتون چقدر است به همه این گروه ها توجه کنید. پس از آشنایی با سه گروه اصلی، متوجه خواهید شد که چرا حقوق توسعه دهندگان پایتون متفاوت است. بیایید با اولین گروه، توسعه دهندگان پایتون در سطح پایه شروع کنیم.
موارد استفاده پایتون
• ایجاد برنامه های کاربردی وب روی سرور
• اتصال به سیستم های پایگاه داده
• خواندن و اصلاح فایل ها
• انجام ریاضیات پیچیده
• پردازش کلان داده
• توسعه نرم افزارهای آماده تولید

چرا پایتون اینقدر محبوب است؟

با توجه به شاخص TIOBE که میزان محبوبیت زبان های برنامه نویسی را اندازه گیری می کند، پایتون سومین زبان برنامه نویسی محبوب در جهان است که تنها پس از جاوا و C قرار دارد. دلایل زیادی برای فراگیر بودن پایتون وجود دارد، از جمله:
• سهولت استفاده از آن . برای کسانی که در زمینه کدنویسی و برنامه نویسی تازه کار هستند، پایتون می تواند اولین قدم عالی باشد. یادگیری آن نسبتاً آسان است و آن را راهی عالی برای شروع ساختن دانش برنامه نویسی خود می کند.
• خواندن و درک پایتون نسبتا آسان است. چیدمان ساده آن به این معنی است که می توانید بفهمید هر خط کد چه کاری انجام می دهد.
• جامعه پر رونق آن از آنجایی که این یک زبان منبع باز است، هر کسی می تواند از پایتون برای کدنویسی استفاده کند. علاوه بر این، جامعه‌ای وجود دارد که از اکوسیستم حمایت و توسعه می‌دهد و مشارکت‌ها و کتابخانه‌های خود را اضافه می‌کند.
• همانطور که با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد، کاربردهای زیادی برای پایتون وجود دارد. خواه به تجسم داده ها، هوش مصنوعی یا توسعه وب علاقه مند باشید، می توانید برای این زبان کاربرد پیدا کنید.

امروز بیشتر یاد بگیر:  بازاریابی شبکه های اجتماعی B2B چیست؟

ویژگی ها و مزایای پایتون-برنامه نویسی با پایتون

• سازگار با انواع پلتفرم ها از جمله ویندوز، مک، لینوکس، رزبری پای و غیره
• به توسعه دهندگان اجازه می دهد از خطوط کمتری نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی استفاده کنند.
• بر روی یک سیستم مفسر کار می کند که به کد اجازه می دهد تا بلافاصله اجرا شود، نمونه سازی سریع ردیابی می شود
• می تواند به روشی رویه ای، شی گرا یا عملکردی مدیریت شود.

تاریخچه پایتون

پایتون توسط Guido van Rossum در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود در موسسه تحقیقات ملی ریاضیات و علوم کامپیوتر در هلند توسعه یافت.

پایتون از بسیاری از زبان‌های دیگر مشتق شده است، از جمله ABC، Modula-3، C، C++، Algol-68، SmallTalk و پوسته یونیکس و دیگر زبان‌های اسکریپت.

چرا پایتون یاد بگیریم؟

بنابراین، ما می دانیم که چرا پایتون در حال حاضر بسیار محبوب است، اما چرا باید یاد بگیرید که چگونه از آن استفاده کنید؟ جدا از سهولت استفاده و تطبیق پذیری که در بالا ذکر شد، چندین دلیل خوب برای یادگیری پایتون وجود دارد:
توسعه دهندگان پایتون مورد تقاضا هستند. در طیف گسترده ای از زمینه ها، تقاضا برای کسانی که مهارت های پایتون دارند وجود دارد. اگر به دنبال شروع یا تغییر شغل خود هستید، این می تواند یک مهارت حیاتی برای کمک به شما باشد.
فرصت های شغلی زیادی وجود خواهد داشت . با توجه به اینکه پایتون را می توان در بسیاری از فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کرد، این احتمال وجود دارد که این یک مهارت برای آینده باشد. یادگیری پایتون در حال حاضر می تواند برای شما در سراسر حرفه شما مفید باشد.

امروز بیشتر یاد بگیر:  چگونه شرکت شما می تواند از محتوای فصلی بهره مند شود - هر آنچه باید در مورد بازاریابی فصلی بدانید

یادگیری پایتون چقدر طول می کشد؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پایتون در مقایسه با بسیاری از زبان های برنامه نویسی نسبتاً ساده است. به این ترتیب، یادگیری اصول اولیه تنها در عرض چند هفته امکان پذیر است. بسیاری از دوره های کوتاه ما، مانند شروع با پایتون ، ۶ تا ۸ هفته طول می کشد و هر هفته فقط چند ساعت یادگیری لازم است.

نتیجه گیری

با وجود شروع به عنوان یک پروژه سرگرمی به نام مونتی پایتون، پایتون اکنون یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. علاوه بر توسعه وب و نرم افزار، پایتون برای تجزیه و تحلیل داده ها، یادگیری ماشین و حتی طراحی استفاده می شود.

author-avatar

درباره نجمه

سلام! من نجمه هستم، یک نویسنده و متخصص در حوزه طراحی و توسعه وب، دیجیتال مارکتینگ و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو). از جوانی علاقه مند به جهان دیجیتال و تکنولوژی بوده‌ام و اکنون با سال‌ها تجربه در این حوزه، به ارائه محتوا و مشاوره‌های مرتبط با آن می‌پردازم. اهداف من در این حوزه‌ها به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و راهنمایی‌های عملی برای افراد و کسب و کارهای اینترنتی است. با تحلیل و آموزش‌های من، تلاش می‌کنم که دیجیتال مارکتینگ و سئو را برای همه قابل فهم و قابل اجرا کنم. هدف اصلی من افزایش دانش و مهارت‌های افراد در این زمینه‌ها و کمک به آنها در رسیدن به موفقیت در دنیای دیجیتال است. به من بپیوندید و همراه با من در این سفر به جهان فرصت‌های دیجیتال همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *